15 Nisan 2015 Çarşamba

Kuşlara Yakın Temas :)

Bu gün Fen ve Doğa günümüz, konumuz ise kuşlar. Dolayısıyla imkanımız varken onları yakından görmek güzel olur diye düşündüm ve Azra'yı kaptığım gibi Kayseri Harikalar Diyarı'ndaki Hayvanat Bahçesine götürdüm :)

Hayvanat bahçesine her gittiğimde, oradaki hayvancağızların haline içim acıyor :( Doğada özgürce dolaşacaklarına küçücük yerlere tıkılıp kalmışlar, hapiste gibiler. Fakat bir yandan da onların bu güzelliklerini görerek doğaya karşı duyarlılığı artan çocuklar olabileceğini düşünüyorum ve içimi ferahlatıyorum. Gerçekten o kadar eşsiz ve o kadar güzeller ki... Allah'ım ne güzel yaratmış her şeyi...


Aslında iki hafta önce Eylül Ada ve Arzu ablayla gitmiştik hayvanat bahçesine fakat kuşlar bölümünde gezerken Azra uyuyordu, görememişti. Anne yüreği el vermiyor işte, kuşları da görsün yavrucuğum dedim :) Tabii diğer hayvanları da gezdik tekrar. Özellikle atlara çok dikkatli baktı Azra. Biraz korktu ama yine de sevdi. Dıgıdık dıgıdık diyince ata biner gibi sallanıyor :)


Her yerde olduğu gibi bebeğimiz yanımızda :) Ona kuşları gösteriyor, bebek arabasına koyup kemerini bağlıyor ve gezdiriyor :) 

Kuşların hepsine ilgiyle baktı. Ben götürmesem öyle sıkılmadan, ağzı açık bakıyor :) Leylekten korktu biraz, diğerlerinden korkmadı. Kuşların renklerini, kanatlarını, nasıl uçtuklarını, ne yediklerini, su içmelerini, uyumalarını vs. bol bol konuştuk. Neredeyse 1 saat sadece kuşlara baktık. Sonra oyun alanına gidip biraz da hareket ettik :) Ama bitmedi...


Kuşlarla daha da yakın temas için babasıyla buluşup güvercinlere yem atmaya gittik :) Biz yanındayken değil de yalnızken biraz korktu güvercinlerden. İlk defa görüyor çünkü bu şekilde. Buralarda böyle kuşlar göremiyoruz anca tek tük küçük serçeler. 

Güzel ve yorucu bir gündü... Yazımı da yazdığıma göre artık çekilebilirim :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder