13 Nisan 2015 Pazartesi

Büyük Kuş - Küçük Kuş

Bu hafta Azra'nın ilgi ve alakası üzerine temamız; Kuşlar... 

Bu aralar kuşlarla çok ilgili bizim küçük hanım. Parkta oynarken bir apartmanın 6. katında balkona tünemiş kuşu görüp bana gösterebiliyor :) Uçan kuşlar, yem yiyen kuşlar, yıkanan kuşlar hep ilgi alanımız içinde. Dolayısıyla kuşlarla ilgili bir tema eğlenceli olacak gibi...

Matematik günümüz için yine gece oturup bir şeyler hazırladım. Bu sefer sayılar değil büyüklük ve küçüklük kavramı üzerinde duralım dedim. Bir A4 kağıdını mukavvaya yapıştırdım, evadan 3 renk büyük ve küçük kuşlar yaptım. Kağıdın üzerine kuşların şeklini çizdim ve boyadım. Bir de onlara yuva yaptım. Eva kuşların arkalarına cırt cırt, önlerine göz yapıştırdım. Kalemle de üzerlerine kanat çizdim ve etkinliğimiz hazır hale geldi . Kağıdı pvc ile kaplamadım ama eğer malzemesini bulursam bundan sonraki etkinlikleri kaplayacağım. Çok daha sağlam olur.

Azra'nın ilk hareketi kuşların gözlerine parmak sokmak oldu :) Sonra da hepsini söktü. Ben bir resim çekeyim diyene kadar masadan kalktı gitti :) Tabii burada anne hünerleri devreye giriyor. Başladık oyunlar yapmaya. "Kırmızı anne kuş çocuğunu yanına çağırmış. Küçük kırmızı kuş nerede? Aaa buradaymış, hemen uçsun büyük kırmızı kuşun yanına. Mavi kuşlar kağıtta durmak istemiyorlar, şuraya konmak istiyorlarmış. Küçük sarı kuş annesini görememiş, sen görebiliyor musun?"


Bu şekilde bol muhabbet ile oyunumuzu tamamladık ve rafımıza koyduk. Bakalım bir daha ne zaman alır eline.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder