3 Eylül 2015 Perşembe

Montessori-Mini Ev Okulu / Raf Etkinlikleri - 22 Ay


Ne kadar oldu görüşmeyeli sevgili bloğum? Başıma gelenleri sosyal medyada paylaştım, burada bir daha yazmayacağım. Neyse şükür kavuşturana... Bu süreçte bayağı etkinlik yaptık aslında ama resimlerin bir kısmı kayboldu. Olanlardan paylaşacağım.

Öncelikle odamızı değiştirdim. Büyük yatağı çıkardım, canlı çiçekler getirdim ve pencerenin önünü açtım. Güneş ışığı alan ferah ve geniş bir oda oldu ve iyice sınıfa benzedi :) Rafımız diklemesine duruyordu, yataylaştırdım. Hem daha geniş kullanım alanı oldu hem de boyu kısaldı. Azra tüm raflara ulaşabiliyor artık.

Azra mandal açmayı kapamayı ve takmayı öğrendi. Klasik ahşap mandalları değil de bu plastik olanları takabiliyor. Ben de bunu raflarda nasıl kullanırım dedim, aklıma bu ahtapotçuğu yapmak geldi. Kendisine saçlar takacaktık. Azra bir kere gösterdiğimde yaptı, sonra hepsini rulonun içine doldurdu ve bir daha eline almadı. Nedenini anlamadım ama sevmedi. Israr etmedim ben de 3 gün sonra kaldırdım.


Çorap eşleştirme ve giymeye çalışma etkinliği. Bu arada önümüzdeki yazılarda Montessori'nin bazı temel derslerini anlatacağım. Yere serili olan kilim de onlardan biri!


Daha önce boyacıdan aldığım eski bir renk kartelasıyla renk eşleştirme yaptım. Henüz raflarımızda duruyor ama pek ilgilenmedi küçük hanım. Ben zorlanır sandım ama aslında eşini bulabiliyor. Sadece yapmak istemiyor. 


Büyük küçük kavramını çok net öğrenmiş durumdayız. Büyük "uuuuuuuuuuvv" demek :) Bu daireleri de sıralama için yaptım. Önce güzelce sıraladık. Sonra baktım Azra bunları büküyor, katlamaya çalışıyor. Bekledim ne yapacak diye. En büyüğünü katladı, sardı, dürüm gibi yaptı sonra birden bire ısırdı :) Yavrum bunları krep sandı a dostlar :) İçim sızladı, aç bu çocuk heralde diyerekten hemen krepleri yaptım kuzuma. Ben genelde pekmezli tarçınlı yapıyorum bu renge yakın oluyor yani napsın çocuk :)


Maşa ile ponponları yumurta kutusuna aktarma. Gayet başarılı olduğumuz ve sevdiğimiz bir etkinliktir kendisi :)


Renkli makarnaları aktarma. Bunu da seviyor. Getirip götürme işini de zevkle yapıyor kuzum.

Makasla kesme. Parmak kasları açısından makas kullanmak çok önemli. Bir nevi yazmaya hazırlık alıştırması. Rafında duruyor, arada bir alıp kesmeye çalışıyor. Makas güvenli, el kesmiyor. Kağıdı ben tutunca daha güzel kesiyor.


Bu da Azra'nın çok sevdiği bir etkinlik oldu. Hem sayılara giriş hem de ince motor gelişimi destekleyici bir aktivite. Kağıt bardakların üzerlerini kaplayıp sayılar yazdım. Üstlerine de sayı kadar delik açtım. Deliklere çay karıştırma çubukları geçirdik. Çubuklar çok ince olduğu için çok da basit değil yapmak. 

Bir kaç şey daha var aslında ama henüz resimlerini çekemedim. Bir dahaki yazımda onları da yazarım İnşallah.

Sağlıcakla kalın...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 yorum:

  1. ŞÜKÜR KAVUŞTURANA DİYORUM... HER GÜN BLOĞA GİRİP "AAAAA YİNE YOK :(" DİYEREK BLOĞU KAPATIYORDUM..BUGÜN ÇOK MUTLU OLDUM..BAKTIM YENİ YAZI YOK HEMEN ESKİLERDEN BİŞİLER OKUYORUM..İLLA İLHAM ALICAM:)

    YanıtlaSil