27 Nisan 2015 Pazartesi

Çiftlik Hayvanları Eşleştirme

Bir haftalık bir aradan sonra yine karşınızdayım. Aslında yapmak istediğim çoğu şeyi yapamadım henüz ama etkinlik yapmayı ve bloğumu özledim :) Bu hafta çok eğlenceli olacağını tahmin ettiğim bir tema ile karşınızdayız; Çiftlik

Bugün günlerden matematik ve tabii Azra'nın yaşına uygun bir matematik etkinliği yaptık. Matematik deyince aklımıza sadece rakamlar, şekiller, toplama, çıkarma geliyor ama aslında zihni matematiğe hazırlamak çok daha önemli. 

Biz bugün bir eşleştirme etkinliği yaptık. Bu tarz bulmacalar problem çözme yeteneğini arttırıyor ve görsel hafızanın gelişimine destek veriyor. Ayrıca biri kağıtta diğeri üç boyutlu obje olunca somutlaştırma konusuna da giriş yapmış oluyoruz.


Daha önce hiç böyle bir şey yapmadığımız için 4 hayvan ile başladım ama Azra'yı küçümsemişim. Bir kere de yaptı hepsini, sonra yemeğe başladı :) Şaşırdım açıkçası çünkü bu hayvanları da yeni aldım ama oynamıştık önceden anlatmıştım. Keşke daha çok hayvan resmi koysaymışım dedim ama neyse başlangıcımız böyle olsun. Önümüzdeki haftalarda yapacağım daha fazlasını. 

Resimleri netten buldum ve altlarına isimleri yazdım. Aşağıdaki resmin çıktısını alabilirsiniz. Sonra onları pvc ile kapladım. Tek tek kart şeklinde de kesebilirsiniz. 


İyi eğlenceler :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder