22 Aralık 2014 Pazartesi

Bebekler İçin Kahvaltı Menüleri ( 1 yaş ve Üzeri)

Bebekler ve yemedikleri yemekler... 

Annelerin en dert ettiği konuların başında beslenme mevzusu geliyor sanırsam. Hangi sanal mecrada takılsam hep aynı soruları görüyorum. Sizin bebek ne yiyor? Benimki asla şunu bunu yemiyor. Hangi sebze çorbasını yapsam? gibi. 

Aslında yemek konusu annelerin kendi başlarına çorap örmesinden başka bir şey değil. Yani rahat olmak lazım. Elbette yiyecek, açlık baş edilmesi kolay bir durum değil. Ama biz çok zorladığımız için çocuklar yemek yemekten soğuyorlar da farkında değiliz. Neyse konu bu değil...

Azra'nın doğru dürüst yediği tek öğün kahvaltı. Diğer zamanlarda bazen biraz yoğurt yiyor, bazen meyve yiyor, akşam yemeklerinde biz ne yersek veriyorum ama genelde yemiyor. Tatlılarda durum farklı, ne zaman tatlı versem gayet güzel yiyor. Annesine çekmiş :) Ağırlıklı olarak anne sütü ile besleniyor. Bu kendi tercihi yani ben yemek teklif ediyorum, yemiyor. Bu yüzden içim rahat, demek ki anne sütü doyuruyor kuzumu.

Azra kahvaltı yapıyor dedim, ama öyle bildiğimiz kahvaltılardan değil :) Şöyle ki; aynı yemeği sık sık yaparsam yemiyor, cicibebeli karışım yemiyor, haşlanmış katı yumurta yemiyor, mama sandalyesine artık itiraz ediyor, alçak masada oturup arada bir dolaşarak yiyor ve illa kendim yiyeceğim diye direniyor.

Bu arada küçük sehpa ve sandalyemiz ile mutfakta Azra için bir köşe oluşturdum. Masasında atıştırmalık bir şeyler yemeyi çok seviyor. Gün içinde bir iki defa ufak tefek bir şeyler yiyor.

Bu şartlar altında Azra'ya kahvaltı menüleri hazırladım ve resimlerini çektim. Benim durumumda olan annelere bir miktar yardımım dokunur belki diye :) Tarifleri yazmayacağım çünkü internette bolca var, benim amacım tarif değil fikir vermek. 

1. Menü : Rafadan Yumurta, Peynir, Cici Bebe, Kek ve Süt



2. Menü: Peynirli Yumurta, Kaşar Peyniri, Cicibebe ve Süt



3. Menü: Sütlü Mıhlama, Cicibebe, Kuru Üzüm, Portakal Suyu



4. Menü: Muz, Elma, Kaşar Peyniri, Beyaz Peynir, Cicibebe, Portakal Suyu



5. Menü: Cevizli Peynirli Krep, Kaşar Peyniri, Cicibebe, Portakal Suyu



6. Menü: Domatesli Yumurta, Cicibebe, Beyaz Peynir, Kaşar Peyniri, Süt



7. Menü: Peynirli Tava Böreği, Kuru Üzüm, Portakal Suyu



8. Menü: Pancake, Cicibebe, Beyaz Peynir, Süt


Belirtmek isterim ki Azra hiç bir zaman masada ki her şeyi yememiştir. Zaten ne yerse mutlaka bana da yediriyor :) Bu menülerden en sevdikleri; Cevizli Peynirli Krep, Peynirli Börek ve Pancake. Hamur işi ve tatlı düşkünü kızım benim :) Bu arada sütü pek sevdiği söylenemez ama portakal suyunu kana kana içiyor. Bardağı kendi tutup içebiliyor ama mutlaka döküyor. 

Yemeklerini yerken mutlaka yanında oturuyorum. Her an elinden bir kaza çıkabiliyor. Çatalı yada kaşığı bana vermiyor, eğer ben bir şey vereceksem elimle koyuyorum ağzına :)

Kahvaltımızın sonunda mutlaka mutfak süpürülüp siliniyor, bazen içecek döktüğü için  halı da siliniyor :) 

İşte bizim kahvaltı maceralarımız böyle... 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 yorum:

  1. Rafadan yumurta verilir mi çocuğa ? Büyük risk. Ayrıca cicibebe cocugun olmazsa olmazı olmuş zararlı

    YanıtlaSil