11 Ocak 2015 Pazar

Montessori Günlük Yaşam Becerileri - 14 Ay

Montessori demek sadece aktivite yapmak demek değil! Montessori bir yaşam şekli aslında. Yani aslında çocuk  birey olmayı, sorumluluk almayı, kendine güvenmeyi, yararlı olabilmeyi, seçim yapabilmeyi, bağımsız olabilmeyi yaşam içinde öğreniyor. Bize düşen bunu desteklemek.

Çocuk zamanı geldikçe bizden bir şeyler talep eder. Mesela kendi kendine yemek yemek ister, bardağını kendi tutmak ister, kıyafetlerini kendi giymek ister vb. Bunları engellediğimizde önce bizimle mücadele eder, baktı olmuyor pes eder ve  uzun bir süre aslında kendi yapabileceği şeyler bizim tarafımızdan karşılanır. Taaki biz onun bunu yapabileceğini kabul edene kadar.

Oysa ki biraz izin verdiğimizde göreceğimiz manzara bizi hayrete düşürür. Onlar bizim sandığımızdan çok daha kabiliyetli, çok daha hevesliler. Sadece izin vermemiz yeterli. Döksün, saçsın, basit bir şey için dakikalarca uğraşsın... İnanın buna değer.

Montessori günlük yaşam becerileri çocuğun günlük yaşam içinde karşılaşacağı aktiviteleri ona bağımsız olarak uygulayabileceği kadar güvenli ve basit bir biçimde sunmaktır. Örneğin ayakkabı bağlama, meyve doğrama, el yıkama, sofra kurma gibi...

Azra günlük yaşam becerilerini uygulamaya çok hevesli bir çocuk. Genelde benim yaptığım şeyleri yapmaya çalışıyor. Ben de ona fırsatlar sunuyorum.

Mesela çamaşır asmak :) Azra ben çamaşır asarken mutlaka yanıma gelir. İlla o da asmak ister. Bu sefer ona özel çamaşırlık yaptım:) Ben yemek yaparken o da çamaşır astı :)





İşte bu da temizlik köşesi :)

Toz almayı çok seviyor :) Henüz spreyi kendi kendine sıkamıyor ama çabalıyor , küçüğünü de bulamadım. Bulunca değiştireceğim.

Kızımın viledası :) Bu aslında çocuklar için değil, normal boyutlarda. Fakat sopasını en kısa boyuta göre ayarlayınca bir de hafif olunca tam Azra'ya göre oldu. Gün içinde evde dolaştırıyor, neresi denk gelirse siliyor :)


Bu da kişisel bakım sepetimiz :) Çok fazla şey koymak istemedim, az ve öz bir sepet olsun istedim. 

Odasında ayna olan bir köşe var. Sepetini oraya koydum. Şimdilik işin özünü tam kavrayamadı, sepeti alıp içini boşaltıyor :) Ama hepsinin ne işe yaradığını biliyor.

Bizim diş fırçalarımızı çok istiyordu bende ona bir tane verdim evdekilerden ama ağzına biraz büyük geliyor :) Küçüğünü almak gerek.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder