23 Mayıs 2014 Cuma

Bebek Oyalama Teknikleri

Bebek olunca ev hanımlığımı bir kenara attım. Doğru düzgün bir iş yapmayalı çok uzun zaman oldu. Bebekle tek başımayken büyük temizliğe girişmek biraz cesaret ister. Bende de o yok :) Ufak ufak biraz orayı topla, biraz burayı temizle idare ediyorum. Ufak iş deyip geçmeyeceksin, onlar bile öyle kolay olmuyor.

Kızım gündüz çok uyuyan bir bebek değil. Uyusa da en ufak sesten uyanıyor. Dolayısıyla o uyurken iş yapmam pek mümkün değil. Uyanıkken oyalayacam ki iş yapayım. Yanında dururken oyalamak kolay ama evin içinde dolanırken çok zor. Yeni oyuncaklarla bir süre oyalanıyor, aynı oyuncaklarla uzun süre oynamıyor. Sürekli de oyuncak alamayız ki canım.  Bu yüzden devreye yaratıcılık gücü giriyor.

Burada ki en mühim konu güvenlik. Yani iş yaparken her an başında olamayacağım için kendine zarar veremeyeceği materyalleri kullanıyorum. Ne kadar güvenli olursa olsun, mümkün oldukça kızımın yakınında bulunuyorum.

İşte benim bebek oyalama tekniklerimden bir kaçı:

Çamaşır Sepeti
Çamaşır sepeti en güzel keşiflerimden :) İçine kızı koyuyorum, bir kaç da oyuncak, arkasını da koltuk duvar gibi bir yere yasladık mı tamamdır :) Sıkılınca oyuncakları değiştiriyorum, yamulursa düzeltiyorum. Gittiğim odaya götürebiliyorum.  Uzun süre oyalanıyor.

Ringo Ringo Şişeler :)
Bu şişeleri yaparken çok eğlendim. Gerekli olan şeyler; küçük şişeler ve içlerine koyacak herhangi bir şeyler! Mesela ben bir tanesine renkli poşetleri yaparken kullandığım yumuşak topları , bir tanesine ise pazardan aldığım renkli küçük lastikleri doldurdum. Çok güzel oldular. Sulu olanlar ayrı bir güzel, sallayınca rengarenk oluyorlar. Bebek oyalamak için idealler.


Rafya Ağacı
Kızım rafya ya bayılıyor :) Önce kum torbası için daha sonra prensesi sallamak için kullandığımız zincirlere rafyayı astım, kızımı da altına yatırdım. Bayıldı... :)

Mutfak Eşyaları
Her anne kullanır bunları. Mutfağın kurtarıcıları: 1-Islak mendil paketi  2-Plastik kaplar :) Renkli renkli kocaman kaplara bayılıyor bizim kız. Birbirine vurup duruyor :)
Tahta Bloklar
Blokları çok seviyorum. Uzun süre kullanılabilen, kırılmaz, akmaz, kokmaz, eğitici bir oyuncak. Kızımın uzun süre ilgisini çekiyor. Şimdilik amacı dışında oynasa da (yemeye çalışıyor tabii ki) ben memnunum :)
Yürüteç 
Yürüteci tavsiye etmeyen doktorlar bulunmasına karşın, ben ispat edilmiş bir zararını bulamadım. Benim kızım için yararlı oldu diyebilirim. Evin içinde gezmek çok hoşuna gidiyor. Yaramazlıklar yapıyor, peşimde dolanıyor. Henüz acemi şoför olmasına rağmen, hedefine ulaşmakta gayet başarılı :)

Tüm bunlara rağmen çoğu zaman yerleri hanımefendi kucağımdayken süpürdüğümü, yemeği bin bir telaş içinde ateşe koyduğumu, yerleri silerken hangi odaya gidiyorsam onu da oraya götürdüğümü, camları silmek için insan üstü bir çaba harcadığımı, çamaşır asarken bin defa balkondan içeri girip çıktığımı söylemeden edemeyeceğim. Rahatlıkla yaptığım tek iş ütü :) Neden bilmiyorum ama ütü yaparken sesini çıkarmadan beni izliyor. Arada mıkırdanacak gibi olursa, buhar püskürtüyorum, bir daha çıtı çıkmıyor :)

Aman kızım iyi hoş olsun da işler dursun! Ne yapayım canım...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. rafya ağacı fikrin süper!!!! bir gün bebeğim olursa bunu mutlaka deneyeceğim.. ayrıca ütüden öle arada bir buhar çıkartsan bende oturup izlerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gel ben ütüden buhar, şapkadan tavşan çıkarırım :)

      Sil