5 Mart 2015 Perşembe

Geri Dönüşüm Malzemelerle Oyun Evi Projesi


Uzun zamandır planlıyordum böyle bir projeyi. Hatta eşimden koli bulmasını istemiştim o da getirmişti. Koliler evde beklerken Facebook'ta takip ettiğim Montessori ile Eğlenerek Öğreniyorum adlı grupta bir geri dönüşüm projesi yarışması başlattılar. Ben de bunu fırsat bilip çalışmalara başladım :)

Öncelikle 3 kartonum vardı ve çok büyük değildiler. O yüzden kutuları açık bir biçimde birleştirdim. Üstleri altları kapanmadı yani. Sonradan altlarına kestiğim karton parçalarını yapıştırdım. 3 odalı bir ev çıktı ortaya.
Sonra detaylara geçtim. Bulaşık makinesi deterjanı kutusundan bir kitaplık yaptım. Üzerine de annemin Azra'nın doğum gününde yaptığı kelebeklerden birini yapıştırdım. 

Konserve kutuları ve eski çoraplardan iki tane kalemlik yaptım.

Ayakkabı kutularının içine kitap doldurup, üzerine içi hava dolu yumuşak koruyucular sabitledim. Sonra üstlerini kumaş parçalarıyla kapladım ve minik puflar elde ettim :)

Üçgen peynir kutularının kenarlarını kurdele ile kaplayarak, 4 adet resim çerçevesi yaptım. İçlerine resimlerimizi yapıştırdım. 

Küçük kek kalıplarının ütüleyerek düzleştirdim ve kapılara yapıştırdım. 

Azra'ya daha önce yaptığım duyusal havuzun krapon kağıtlarıyla çatımızı yaptım (fikir kız kardeşimden ).

Tuvalet kağıdı ruloları, pet şişeler, renkli karton ve çoraplarla top yolu hazırladım.

Tütü etek yapımından kalan tüller ve kurdeleler ile perde yaptım.

Azra'nın doğum gününde yaptığım bannerı keserek çatıların ön kısımlarına kızımın ismini yapıştırdım.
Küçük ayran kutularını kestim, Kulp kısımlarıyla kapıyı içten çeksin diye kapı kolu, (ön tarafı için kullanmadığım çatal kaşık bıçak takımının çekmeceli kutusunun kulplarını kullandım) alt taraflarıyla da camın önüne çiçeklik yaptım. 

Islak mendil kapakları ve çok önceden aldığım minik harfler ve süslerle küçük bir açma kapama oyunu hazırladım.

Azra'ya bebekken gelen bir hediye kutusunun içini ve kapağını boyatarak üç boyutlu bir resim çalışması elde ettim :)

Üç odalı evimizin sanat odası bu şekilde oldu. Tavanlarına eva parçalarından süsler yaptım. Karşı duvara büyük bir resim kağıdı astım. Kalemliklerini de resim kağıdının yanına yapıştırdım. Puflarının bir tanesini buraya koydum.

 Bir odasını da okuma salonu yaptım :) Kitaplığını bir pufunu ve resim çerçevelerini buraya koydum. Tavanlarına da renkli kelebekler yapıştırdım.

Ortadaki odamız da oyun odası oldu. Top yolu ve açma - kapama oyunu burada. Tavanına eski cdleri yapıştırdım.

Çok uğraştım. Bir hafta boyunca geceleri 3'lere kadar oturdum ama değdi. Kızımın mutlu olması bana yetti de arttı. Yarışmada ikinci olsam da mutluyum :))) Bana sebep olmuş oldu. 

Bu arada Azra bir zehirlenme şüphesi atlattı. Bir gece hastanede kaldık, mahvolduk. Yine de halimize çok şükür, o kadar çok çocuk var ki oralarda.. Allah'ım sen hepsine şifa ver...

Azra Hira, seni çok seviyorum meleğim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder