4 Aralık 2014 Perşembe

Ay Kumu ve Kırmızı Kaplar

Kumla oynamak bütün çocuklar için özeldir. Kum ile oyun yaratıcılığın ve el becerilerinin gelişmesine sağladığı katkıyla birlikte çocuğun ruhsal olarak dinginleşmesini sağlar.  Ama günümüz dünyasında, koca koca binaların arasında ara ki kum bulasın. Kayseri'de çok güzel parklar var fakat zeminleri genelde ya çakıl yada yumuşak kaplama malzemesi. Çocukların oynaması için ince kum kullanmak düşünülmemiş yada bütçelere fazla gelmiş bilemiyorum. Ee bu durumda iş yine başa düşüyor.

Bu etkinliğimiz için kendi kumumuzu kendimiz yaptık :)  Ay kumu Pinterest'te "Moon Sand" olarak bolca gördüğüm bir duyusal oyun malzemesi. Yapımı çok basit. 2 bardak una yarım bardak sıvı yağ ekliyoruz, iyice karıştırıyoruz ve oynamaya doyulmaz bir malzeme elde ediyoruz. Gerçek kum gibi olamaz tabi ama çok güzel bir taklidi diyebilirim.

Tabii haftamız kırmızı haftası olunca kumu renklendirmek istedim ama başarılı olamadım. Sanırım toz gıda boyası kullandığım için oldu. Kırmızı olmadı ama hafif bir kızıllık var :) Kumu boyayamadım ama yine de temamızdan ödün vermedim. Kırmızı ne bulduysan getirdim :) 

Azra bu etkinliği gerçekten çok sevdi. Tam yaşına hitap ediyor çünkü. Yarım saat oynadı ki bu bebekler için gayet uzun bir süre. Tabi sonra iyice cozutmaya başladı ve etkinliğimiz bitmiş oldu.:) Biraz etraf kirleniyor ama kesinlikle buna değiyor. 

Azra çok ciddi bir şekilde kumu inceliyor .

 Kapları elleriyle dolduruyor.

Kapları kaşıkla dolduruyor.


Eline yapışanları temizlemeye çalışıyor.

Aslında çok güzel şekiller, kumdan kaleler yaptık fakat resimleri yok çünkü o sırada ben de işin içindeydim ve maalesef resim çekecek kimse yoktu.

Oyun bittikten sonra banyo mecburi çünkü yağlı bir malzeme. Banyo ve ortalığı toplama bittikten sonra Azra keyifli, annesi yorgun ve mutlu :))


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder