27 Mayıs 2014 Salı

Endişeliyim!

Ben daha ilk okuldaydım, babam evimize bilgisayar getirdiğinde. 

O zamanlar kimsenin evinde bilgisayar yoktu. Babam iş yerinden getirmişti, eskiydi ama bizim için muhteşemdi! Explorer bile yoktu, ms dos sisteminde oyun oynardık. Bilgisayarı iyi kullanmamı o günlere borçluyum.  

Sonra internet çıktı. İlk başta sayılı site vardı, her şey güzeldi. Google bile yoktu. Hayat hala gerçekti. Gerçek oyunlar, muhabbetler, sohbetler vardı. Resim çekildiğinde çıkartılır, albüme koyulurdu. Ancak gelip görenler beğenirdi, bir değeri vardı. 

Gerektiği gibi kullanamadık interneti, abarttık...

Yavaş yavaş çekti hepimizi içine... Sanallaştırdı... 

Şimdi geri çekilip bir bakıyorum insanlara... Gerçek bir şey var mı hayatlarında? 

Bir gün internet yok olsa, bilgisayarlar çökse... Geçmiş diye bir şey kalacak mı? Anılar kalacak mı?

Ne oldu günlüklere, anı defterlerine, mektuplara?

Sokak oyunları kalmadı..

Fotoğraf albümlerimiz klasörlere dönüştü...

Kızımın binlerce resmi var ama bir tane bastırmadım... Annem bastırmış sağolsun, aklımı başıma getirdi...

Ben kendimi uzak tutsam da her zaman, yine kapılıp gitmişim sanal dünyanın parıltısına. İlkokuldan beri günlük tutuyorum Allah'tan. Günlüğüme devam etmeliyim, blog var diye ihmal etmemeliyim.

Hele gençlik...

Onlara bakıyorum daha küçücük pırıl pırıl çocuklar ama sözlerinden nefret, öfke damlıyor.

Eskiden sokakta ip atlayan kızlar, şimdi facebookta beğeni yarışına giriyor...

Küçücük kızlar, oğlanlar birbirlerine olmadık sözler söylüyor...

Evladım olduğundan beri onun geleceğini düşünmeden bir gün geçirmedim. Her düşündüğümde de çaresizlik hissediyorum. Benim gençliğimden bugüne oluşan farkı düşündükçe, kızımın zamanında olabilecekleri hayal bile edemiyorum.

Endişeliyim...

Korkuyorum...








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. canım korkun çok yerli ancak şöle de bir durum söz konusu eğer teknoloji böyle gelişmiş olmasaydı, bebeğinin sosyal ve zihinsel eğitimini böyle bir blogda paylaşamazdın bizde bu bilgilerden yararlanamazdık..sen kızına internet konusunda ki eğitiminide tam vereceğinden dolayı telaşa kapılma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın canım. İnternet bilgiye ulaşmada ve bilgiyi paylaşmada tabii ki çok önemli bir yere sahip. Ama kullanmayı bilmek gerek. Umarım dediğin gibi olur ve kızımı bilinçli bir internet kullanıcısı olarak yetiştirebilirim.

      Sil