12 Mayıs 2014 Pazartesi

Ek Gıda mı?

Bu aralar kafamda ki en büyük soru işareti ek gıda! Bir süredir kızıma çeşitli tatlar tattırıyordum. Peynir, yoğurt, elma, havuç, patates gibi. Fakat bunlar doyumluk değil, tadımlık miktarlardaydı. Gayette güzel gidiyorduk. Kızım mama sandalyesinde oturup bir şeyler yerken çok mutlu oluyordu ve yediklerinin bir zararını da görmemiştik.

6 aylık olunca kahvaltıyı bir öğün olarak verdim. 3 gün bebe bisküvisi peynir ve süt ile hazırladığım kahvaltıyı güzelce yedi. 4. gün kahvaltı değil öğlen çorbası vereyim dedim.Çorbaya mercimek, pirinç, patates ve bulgur koymuştum. Yoğurtla birlikte verdim. Vermez olaydım. Gece durmadan ağladı. Resmen acı çekti çocuğum. Sonradan araştırdım ve gördüm ki pirinç ve patates birlikte kabız yapıyormuş. Off off :(

İki gündür sadece emziriyorum, kahvaltı ve su da dahil hiç bir şey vermiyorum. Kızım dün geceyi çok rahat geçirdi. Hatta her sabah ağlayarak uyanan çocuk bu sabah güle oynaya kalktı. Gün içindeki durumu da çok iyi. Neşeli, oyunlar oynuyor, uykusu gelince uyuyor. Yani çok şükür problemimiz yok!

Ve beni aldı bir düşünce... Acaba ek gıdaya hazır değil mi? Ek gıda vermek zorunda mıyım?

İnternette detaylı bir araştırma yaptım ve çoğu yerde 6. ayda ek gıdaya geçmenin önemi vurgulanıyor. Örnek olarak bu kaynağı okuyabilirsiniz. 

İç güdülerimin bana söylediği gibi ek gıdaya geçmek zorunda olmadığımı söyleyen biri var ki koskoca internette tek :) Dr. Kadir Tuğcu. Kendisi bir forumda günlük olarak soruları cevaplıyor ve bebek bakımıyla ilgili bildiğimiz her şeyin yanlış olduğunu açık açık, tüm gerekçeleriyle anlatıyor. Dr Kadir Tuğcu'dan öğrendiğim o kadar çok şaşırtıcı bilgi var ki bu başlı başına bir yazı konusu. Burada bahsetmek istediğim ek gıda hakkında verdiği bilgiler.

 Dr Kadir Tuğcu, bebeklerin belli bir aya geldiler diye ek gıdaya geçirilmesinin yanlış olduğunu üstüne basa basa belirtiyor. Anne sütü yeterliyse ve bebeğin gelişimi normalse ek gıdaya geçmenin yanlış olduğunu, hatta şimdiye kadar baktığı hastalarından 6 tanesinin iki yaşına kadar sadece anne sütüyle beslendiklerini ve herhangi bir problemlerinin olmadığını söylüyor. Ek gıdalarla ilgili; eğer annesütü yetmiyorsa verilecek ilk ek gıdanın inek sütü olduğunu, inek sütü günde üç öğün verilmeye başlandığında sırasıyla kahvaltı, yoğurt ve muhallebi verilebileceğini söylüyor. Ayrıca bebeklerin çiğnemeyi öğrenme veya tatlara alışma gibi bir ihtiyaçları olmadığını, zamanı gelince hepsinin kendiliğinden gerçekleşeceğini de ekliyor Kadir hocam.

Çevremde ise tam tersi bir görüş hakim :( Neredeyse konuştuğum herkes "Aaa daha başlamadın mı? Şimdi vermezsen sonra yemek yemeye alışamaz, her şeyi ezmek zorunda kalırsın" gibi bir tepki veriyor. Kafam karışıyor, işin içinden çıkamıyorum.

Gerçekten ne yapacağımı bilmiyorum lakin yaptıktan sonra bildireceğim :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder