30 Haziran 2015 Salı

Montessori-Mini Ev Okulu / Raf Etkinlikleri - 19 Ay

Etkinliklerimizi paylaşmaya ara vermiştim bir süredir. Tatil ve ramazan girince araya biraz yavaşladı etkinliklerimiz tabii. Bir de bütün gün dışarıdayız neredeyse. Çimenlerde yuvarlanıp, ağaçları suluyoruz. Kuşları izleyip, dalından dut yiyoruz. Yani hayatımız etkinlik bu aralar :) Haa bir de tuvalet durumu var ki onu da bir sonraki yazımda uzunca anlatacağım.

Gelelim raflarımızdaki etkinliklerimize. Günlük yaşam becerilerini çok seviyoruz biz :) Her hafta mutlaka yeni bir günlük yaşam becerisi etkinliği eklemeye çalışıyorum. Bu hafta daha önceden biriktirdiğim yumurta kabuklarını kullanarak, eğlenceli bir günlük yaşam becerisi etkinliği hazırladım. Yumurta kabuklarını havana koyup parçaladıktan sonra boş kaba döküyoruz. Azra  bir kaç gün içinde yakalaşık 40 tane yumurta kabuğunu parçaladı bu şekilde. En çok da eliyle parçalayarak havana koymayı sevdi :)

Arzu ablanın Azra için aldığı hediyenin kabını kullanarak hazırladığım bir eşleştirme oyunu. Balıkları renklerine göre eşleştirmece. Azra bir iki yaptı, sonra ilgilenmedi. Zaten eşleştirme, yapboz gibi etkinliklerden pek hoşlanmıyor hanım efendi.

Olmazsa olmaz aktarma etkinliğimiz bu hafta kaşıkla pon pon aktarma şeklindeydi.

Azra makasla tanıştı :) Eline zarar vermeyecek ve kullanımı kolay olan çocuk makasıyla tanıştırdım Azra'yı. Makasın bir şeyler kesmesi olayına bayıldı ama kendi yapmak istemedi pek. Hep bana kestirdi.  Yinede nasıl tutulacağını ve nasıl kullanıldığını gösterdim. Bir kaç kere denedi, bıraktı.

 Bu da hoşuna gitmeyen bir etkinlik oldu hanım efendinin. Mutfak gereçlerinin şekillerini çizdim kutunun içine ve eşleştirme oyunu hazırladım. Güzelce sundum, gösterdim. Bir iki denedi ilgilenmedi.

Bu da özene bezene hazırladığım oyun dosyası :) Bir tarafta yüz organları var diğer tarafta ise boş bir yüz şekli. Bir çok komik yüz oluşturulabiliyor. Hepsini pvc ile kapladım. Dayanıklı güzel bir etkinlik oldu. Bu şekilde farklı dosya etkinlikleri yapmaya devam edeceğim.

Biz Meraklı Minik dergisini çok seviyoruz. Azra henüz biraz küçük olduğundan etkinliklerini yapmıyorum saklıyorum ama dergiyi okuyup inceliyoruz. Derginin aylık konusuyla ilgili farklı etkinlikler de yapabiliyoruz. Bu hafta ahşap taşıt magnetlerimize basit bir harita çizdim, üzerinde oynadık ve otobüse biniyoruz konulu dergimizi inceledik.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder