6 Ağustos 2015 Perşembe

Montessori-Mini Ev Okulu / Raf Etkinlikleri - 21 Ay/ Eşleştirme - Ayrıştırma

Raf etkinliklerimizde bu hafta eşleştirme ve renk ayrıştırma faaliyetlerine ağırlık verdim. Azra bu tarz etkinlikleri pek sevmiyordu ama yeni yeni ilgilenmeye başladı. Ben de bunu fırsat bilerek aklımdaki bir kaç şeyi hazırladım. 

Bu ne zamandır aklımda olan bir etkinlik, tabii yaparken aklımdakine yeni yeni şeyler de ekliyorum, sonuç daha güzel oluyor. Renk ayrıştırma, daire şeklini öğrenme, yüz ifadelerini tanıma ve büyük küçük kavramını pekiştirme açısında güzel bir etkinlik oldu. Ayrıca cırt cırtları tutup sökme ve yapıştırma yaparak da parmak kaslarımızı kuvvetlendiriyoruz. Bir de yapıştırırken adamın kafasının yönü, kıyafetinin yönü gibi detayları da fark etmeye çalışıyoruz. Daireleri evadan kestim, üzerlerine kalemle yüzler ve kıyafetler çizdim. Arkalarına cırt cırt yapıştırdım. Arka planı şeffaf kurabiye kutusunun (pastanelerin verdiği) kapağının üzerine şekiller çizerek yaptım. Kapağın arka tarafını renkli el işi kağıtlarıyla kapladım. Azra'nın da benimde çok hoşumuza gitti bu adamcıklar :)


Daha önceki sayılardan birinde Meraklı Minik dergisinin verdiği kartlardan bazılarını ortadan kestim ve yarılarını bir kartonun üzerine yapıştırdım. Azra'ya daha önce böyle bir etkinlik sunmamıştım. Pek şaşırmadı ve eşlerini rahatlıkla buldu. Yalnız yerleştirmede biraz problem yaşadı. Bazen kartın üstüne bıraktı, bazen ters yerleştirdi :)

Bu da yine Meraklı Minik kartları ve küçük hayvancıklarla yaptığımız bir eşleştirme oyunu. Azra bu hayvanlarla oynamaya doyamıyor, her yere onları da götürüyor.

 Bu daha önce yaptığım bir eşleştirme oyunu. Bu hafta yine raflarımızda yerini aldı. Arabaları seven çocukların özellikle ilgisini çekecektir. Arabaların çıktısını alıp pvc ile kaplamıştım. Yolu kaplamayı beceremedim biraz kırışık oldu :) Olsun iş gördü sonuçta.


Kullanmadığım bir kahvaltılığın içine el işi kağıtlarını yapıştırıp, ortasına da uygun renklerde ponponlar koydum. Azra henüz hepsini doğru yapamıyor, hepsini bir kutucuğa doldurmayı tercih ediyor :)

Bu da hazır bir ürün, şekilleri tanıtmak amaçlı. Yalnız ben boşlukları sulu boya ile üstünün renginde boyadım ve Azra için daha kolay bir hale getirdim. Hepsi ahşap rengi olunca eşleştiremiyordu. Şimdi hepsini tanıyor, bazen yerlerine koymakta zorlanıyor.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder