13 Ağustos 2015 Perşembe

Minik Sanatçı

 Uzun zamandır Azra ile sanat çalışmaları yapamıyorduk. Çünkü ya boyayı yiyordu, ya hamuru. Kalemleri gözüne sokuyor, kağıtları yırtıp atıyor, duvarları, koltukları boyuyordu. Sürekli uyararak etkinlik yapmak istemediğimden bir süre uzak tuttum onu boyalardan, hamurlardan. Geçen gün kırtasiyede çevir aç mum boya gördüm. Çok beğendim, bunu yiyemez diye aldım. Hakikaten yemedi ve çok sevdi :) Hatta masasının üzerindeki kalemliğe koydum, kağıt hariç hiç bir yere de sürmeye kalkışmadı.

Bunun üzerine ben de artık sanat çalışmalarına da başlama kararı aldım. Aslında Montessori'de sanat üzerinde çok yoğunlaşılmıyor. Yani sınıflarda boya kalemlerini, tuvalleri çok göremezsiniz. Sanata ağırlık veren eğitim sistemi Waldorf. Montessoriye göre daha soyut ve yaratıcılığa yönelik materyaller kullanılıyor. Her türlü sanatsal alanda çocuklar destekleniyor. Maria Montessori çocukların 0-6 yaş döneminde soyut kavramlara henüz hazır olmadıklarını, masalların bile 7 yaş sonrasında yararlı olduğunu savunuyordu. Büyüklük, ağırlık gibi soyut kavramları bile kullandığı materyaller ile somutlaştırmıştı. Sanata giriş niteliğinde makasla kesme, yapıştırma, kalem tutma, renkleri ve renklerin tonlarını öğrenme, renk karışımlarını öğrenme gibi çalışmalar yapıyordu. Ben bu konuda biraz daha geniş olmak gerektiğini ve çocuğun sanat konusunda özgür olması ve desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum. Dolayısıyla bundan sonra ara ara sanat çalışmalarımıza da yer vereceğiz İnşallah.

 Tatilde denizden topladığımız taşları sulu boya ile boyadık. Azra ortaya çıkan taşları çok beğendi. Eve gelen herkese gösterdi :)

 Bunlarda ev yapımı oyun hamurlarımız. Ben un tuz su ve yağ ile pişirmeden yapıyorum ama farklı bir tarif gördüm bir dahakine onu yapacağım. Hamurun yanına pipetler, kurdeleler, çubuklar ve gözler koydum. Ayrıca bir oklava ve plastik bıçak da getirdim. Uzun süre oynadık, canavarlar yaptık.

Michelangelo gibi boyamak :) Pinterestte çok gördüğüm bir yöntemdi. Çok heves etmiştim kısmet bugüneymiş. Masanın altına kağıtlar yapıştırdım. Azra altına yattı ve boyadık birlikte. Resmen bayıldık :) Azra gidip gelip masanın altına giriyor artık. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder