25 Mart 2015 Çarşamba

Elmalardan Yelkenliler

Elma haftamızın üçüncü günündeyiz. Bu gün konumuz Fen ve Doğa. Elma zaten başlı başına bir doğa unsuru olduğundan aslında biz doğayı bütün haftaya yaymış durumdayız :) Fakat bu gün de farklı bir şey yapalım istedim.

Miniğim henüz 16 aylık olduğu için bu konudaki etkinliklerimiz sadece fark ettirmeye yönelik. Elmanın iki farklı rengi olabileceğini fark etmesi bile yeterli mesela benim için :)  Hatta bunu bile fark etmese olur, sadece eğlensin kuzum, dünyalar benim olur. 

Bu gün elmalar, kürdanlar ve renkli eva parçalarıyla minik yelkenliler yaptık ve şahsen ben bayıldım görüntüye :) 


Elmaların nasıl yüzdüğünü, üfleyince hareket ettiklerini, çekirdeklerinin nasıl olduğunu anlattım. Bir süre üfleyip hareket ettirmeye çalıştık :) Sonra kürdanları söküp evalardan ayırdı ve elmalara saplayıp çıkardı. Elmaları ters çevirdi. Suya düşen elma çekirdekleriyle oynadı. Zaten bir oyunda su varsa Azra'nın sevmemesi mümkün değil :)

Etkinliklerde en çok dikkat ettiğim şeylerden biri serbest bırakmak. Yani sürekli çocuğu uyarmıyorum. Şöyle yap böyle yapma diye. Bu gün de hiç uyarı olmadan baştan aşağıya ıslandık :)

Bir de elmalar ziyan olmasın diye temiz bir borcamda hazırladım etkinliğimizi. Sonrasında da yedim afiyetle :)

İyi eğlenceler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder