24 Şubat 2015 Salı

Renkli İrmik Tepsisi

Azra duyusal etkinlikleri çok seviyor. Sürekli ya suyla ya pirinçlerle ya ay kumuyla oynamak istiyor. Bir de yeni favorimiz kalemlerle her yeri çizmek. Yerler duvarlar, sandalyeler, koltuklar, halılar vs. Pastel ve keçeli boya(bebekler için olan) problem değil de geçen gün tükenmez kalem bulmuş, o fena. Sandalyeleri çizmiş ve çıkmıyor :(



Ben de bu etkinliğimizde Azra'nın iki tutkusunu birleştireyim dedim :) Duyusal oyun ve çizim. Normalde Montessori de harfleri öğrenirken tuz tepsileri kullanılıyor, çocuklar kartta gördükleri harfleri tuzun üzerine parmaklarıyla yazıyorlar. Ben de ona benzer bir şey yapmak istedim. Tabii harf yok bizde, hayal gücü ve sallama var :) Bir karton kutunun içine renkli kağıtlar yapıştırdım ve üzerini irmik ile kapladım. Tuzu yalarsa kötü olur diye irmik koydum. İrmiği çok koymadım çünkü çok olunca yazdığın yer kapanıyor, alttaki renkler görülmüyor.

Bir hevesle Azra'ya gösterdim ve ilk tepkisi böyle oldu :) Dokunmak istemedi, ağladı! Ben dokununca bile ağladı

Sonra kaşık verdim eline. O işine geldi, başladı karıştırmaya :)

Son aşamada ise istenilen kıvama ulaştı :) İşin içine hayvanlarımız da girdi. Onları irmiklerin altına sakladık, çıkardık :)

En son durum ise irmikler her yerdeydi :( Babası biraz strese girdi, ben rahatlığımı bozmadım :) Zaten süpürge sanki artık vücudumun pir parçası oldu, yapışık yaşıyoruz. Bünye alıştı :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder