26 Nisan 2014 Cumartesi

Keşif Kutuları

Kızım neredeyse 6 aylık oldu. Artık çevresinde olup biten her şeyle ilgileniyor. Yeni yeni oturmaya da başladı (tembel kızım daha dönmedi ama oturuyor). Oturuyor, oyuncakları eline alıp dakikalarca inceliyor. Sonra yemeye çalışıyor. Baktı yiyemiyor, yere vuruyor. En sonunda oyuncakla beraber devriliyor ve tabi ağlamaya başlıyor :) Birde aynı oyuncaklardan sıkılma durumu var. Her gün aynı oyuncağı verince oynamıyor cadı hanım. Bende değişimli veriyorum oyuncakları. Hepsini aynı anda önüne koymuyorum.

Kızımın dünyayı keşfetmeye başladığı bu günlerde ben de içimdeki yaratıcılığı keşfediyorum :) Sürekli kızıma oyuncak yapma planları içerisindeyim. Ama ev işiymiş, bebek bakımıymış derken fırsat bulup yapamıyorum. Dolabımın bir bölümü "bunu bir şeyde kullanabilirim" dediğim eşyalarla dolu. Dün artık dedim kolaydan başlayayım yoksa kafama tak edecek atacağım hepsini. Ve işte bu renkli kutular çıktı ortaya.


Aslında bu tarz kutulara ingilizce "sensory box" deniliyor. Türkçeye "duyusal kutu" olarak çevrilmiş.Ama ben bu tabiri beğenmedim ve adını "Keşif Kutuları" koydum :) Sadece kutu değil tabi bu duyusal oyuncakların bir çok çeşidini yapmışlar. Ben şimdilik kutularla başladım, diğerleri ile ilgilide planlarım var. Burada amaç çocuğun duyu organlarıyla hayatı tanımasına yardımcı olmak. Çocuğa yada bebeğe farklı kokular, tatlar, dokular, sesler ve renkler sunuyoruz. O da bunların keyfini çıkarıyor ve yeni şeyler deneyimliyor.

Gelelim kutularımızın yapımına. Gördüğünüz gibi son derece basit. Son yıllarda KPSS, DGS gibi sınavlara girenler bu kutuları çok iyi bilirler. Sınavda verilen kalem kutuları. Ben atmamışım 3 tanesini, bir işe yarar diye :) Kutuları güzelce yıkadım, kuruladım. Sonra içlerini, mercimek, mısır ve kuru kuşburnu oraleti ile doldurdum. Etraflarını şeffaf bant ile bantladım. Ve oldu :) 


Kızım kutuları çok sevdi.Hepsini tek tek aldı baktı. Bende ona yardımcı oldum ve sallayınca hepsinden farklı çıkan sesleri dinlettim. Uzun bir süre oyalandı. Sonra tabi fırlatıp atma aşamasına geçtik :) 
Bakalım bir sonrakinde dolabımdan neler çıkacak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder