27 Mayıs 2015 Çarşamba

Ev Yapımı Montessori Renk Kutusu 1

Montessori ile renkler üzerinde çalışırken asıl kullanmam gereken materyali tamamen unutmuşum :( Renk kutuları Montessori'nin temel duyusal materyallerinden ve gerçekten çok güzeller. Her zamanki gibi sade, basit ama çok kullanışlı bir materyal. Ben bu materyalin orjinalini almadım ve evde basit bir kopyasını yaptım. Azra'nın tepkisi görülmeye değerdi...



Materyalin orjinali şu şekilde;

Bu Montessori renk kutusu 1. İçerisinde sadece ana renkler var. 2.kutu da ara renkler de ekleniyor. 3. ve 4. kutular ise renklerin tonlarını içeriyor. Renk tabletleri yanlarındaki kalın kısımlar sayesinde ayakta durabiliyor ve kutuya dik bir şekilde diziliyor. Ben renk kutusu 1'i yaptım sadece. Tabii benim tabletler ayakta da durmuyor :) Bu materyalin sunumu şöyle; Kilimimizi seriyoruz. Kutuyu alıp açıyoruz ve üç rengi yan yana kilime diziyoruz. Sonra diğer tabletleri alıp rastgele kilimin üzerine koyuyoruz. Sonra tek tek her tableti alıp aynı rengin altına diziyoruz. Tabii bunu yaparken önce diğer renklerin altına koyup kontrol ediyoruz. Mesela elimizde sarı var, önce kırmızının altına koyduk, baktık uymuyor, mavinin altına koyduk baktık uymuyor sonra sarının altına koyduk, uyuyor, orada bırakıyoruz. Şu videoyu izlerseniz çok daha iyi anlayabilirsiniz. 

Bu aşamayı çocuk anladıktan sonra ilk üç rengi dizip altına koyulacak tabletleri göstermesini çocuktan isteyebiliriz. Parmağımızla dizdiğimiz tabletlerdeki sarı rengi göstererek "Sarıyı gösterebilir misin?" diye sorup diğer sarıyı onun bulmasını bekleyebiliriz. Mesela sarıyı değil maviyi gösterdi. Bu durumda gülümseyerek "Evet bu Mavi, peki sarıyı gösterebilir misin?" demeli ve oyuna devam etmeliyiz. Bu aşamayı da tamamlarsak ki bu, çocuğun seviyesiyle orantılı olarak günler haftalar da alabilir, dakikalar da, odanın içinde o renge dair eşyalar bulup getirmesini isteyebiliriz. Bulduğumuz eşyaları renklerin altına doğru dizebiliriz. Bu renkleri tamamen öğrendiğini düşündüğümüzde 2. renk kutusuna geçebiliriz.

Ben Azra'ya henüz kilim almadım. Küçük bir havlu işimizi görüyor şimdilik :) Azra henüz katlayamasa da açmayı çok seviyor. Havluyu güzelce açıp materyali getirip oynayabiliyor.

Kartları dizme konusunda ben yardımcı oluyorum tabii ki. O da bana sorduğum renkleri gösteriyor, her zaman doğru olmasa da :) Şunu da itiraf etmem gerekir ki Maria Montessori hakikaten bu işi çözmüş :) O kadar renkli etkinlik yaptım, Azra en çok bu basit kartlarla ilgilendi... Gerçekten ilginç..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 yorum:

  1. çook seviyorum bu bloğu. pekikağıttanmı bu renkler evadanmı vede yapıştrmada neyi kullanıyosunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Renklerin kırmızısı elişi kağıdı diğerleri eva :) Hangisinin rengi daha güzelse onu kullandım ama elişi kağıdı daha parlak duruyor. Normal bir yapıştırıcı ile yapıştırıp üzerini şeffaf koli bandıyla kapladım. Sağlam oldular

      Sil
    2. bu kutular kartondan mı pardon bi bilgi verirseniz

      Sil